Skip to main content
Please wait...

Moć i autoritet čelnika u vlasti, nastavnog osoblja i reforme u obrazovanju bile teme razgovora učenika OŠ Safvet beg Bašagić sa premijerom Konakovićem

mediha.zugic (29, Mar 2017)

Premijer Kantona Sarajevo Elmedin Konaković primio je danas učenike devetog razreda OŠ Safvet beg Bašagić, članove sekcije Civitas, te njihovu pedagogicu Samelu Alagić i direktoricu škole Lejlu Dizdarević.

Ovi učenici su učesnici projekta “Ja građanin”, koji se realizuje u okviru nastavnog predmeta Građansko obrazovanje, a jedna od tema koju trenutno obrađuju je "Autoritet i moć ili moć i autoritet". Kako su istakli, namjera im je bila da neposredno i otvoreno o toj temi porazgovaraju i sa premijerom Konakovićem  i saznaju između ostalog "da li on kao čelna  osoba u Vladi KS u svom radu koristi moć, autoritet ili nešto drugo,  te šta učenici mogu očekivati od Vlade u narednom periodu kada su u pitanju njihova prava".  Pitanja primjene moći i autoriteta od strane nastavnika također su bila u fokusu ovog razgovora.

Uz riječi dobrodošlice, premijer je svojim gostima odgovorio da u svom radu ne koristi moć,  ali autoritet da, koji, kazao je, s obzirom na funkciju koju obnaša mora imati ali i da je ključni preduslov za to znanje o određenoj oblasti.

"Neko ko obavlja ovu funkciju i koristi svoj autoritet često dolazi i u neugodnu situaciju jer ljudima kojima je pretpostavljen mora reći i nešto što ne žele čuti, posebno onima koji su pogriješili ili bi mogli raditi bolje. Takve situacije se dakle dešavaju i bilo ko ko obavlja javnu funkciju to ne može bez autoriteta", kazao je premijer Konaković. Potrcrtao je da moć ne znači isto što autoritet, te se složio sa mišljenjima učenika da se nastavnički autoritet ogleda u onome što izaziva poštovanje, dok  je neuvažavanje i ignorisanje mišljenja učenika demonstracija moći.

Ovom prilikom je otvoren i niz aktuelnih pitanja vezanih za osnovno obrazovanje u Kantonu Sarajevo, a  učenici su premijeru otvoreno iznosili svoja mišljenja, prijedloge i pitanja vezane za predstojeću eksternu maturu u osnovnim školama, kao i za tek utvrđeni Zakon o osnovnom odgoju i obrazovanju KS. Mišljenja su  da ovi reformski procesi trebaju biti transparentniji u smislu da škole treba  mnogo ranije obavijestiti o katalozima pitanja za eksternu maturu, kako bi se učenici na vrijeme mogli pripremiti. Smatraju i da trebaju biti aktivniji sudionici svih važnih pitanja koja se tiču njihove budućnosti, te da treba poboljšati komunikaciju na relaciji učenik-nastavnik. Mišljenja su da nastavnici moraju  imati više empatije prema  učenicima te više razgovarati s njima.

Premijer je učenicima objasnio da eksterna matura ne podrazumijeva samo provjeru njihovog znanja, nego i da je to dobar model evaluacije rada nastavnog osoblja u školama te da će njeni rezultati moći poslužiti nadležnima kako da se odrede prema onima koji svoj posao ne obavljaju na najbolji način. Istakao je da u fokusu započetih reformi u obrazovanju moraju biti isključivo učenici i njihovi interesi, te je između ostalog naveo i to da je neophodna korjenita reorganizacija Prosvjetno-pedagoškog zavoda koji mora biti korektivni faktor i kontrolor rada nastavnog osoblja i obrazovnih procesa,  sa čime su se složili svi na današnjem sastanku.

Učenici su zahvalili premijeru na otvorenom razgovoru i najavili da će tema njihovog narednog istraživanja biti "Demokratija ili partokratija", ali i povod za još jedan razgovor.