Na današnjoj sjednici Skupštine Kantona Sarajevo utvrđena su i dva važna nacrta zakona i to o prostornom uređenju Kantona Sarajevo i o upravljanju zajedničkim dijelovima zgrade.
Kako je objasnio ministar prostornog uređenja, građenja i zaštite okoliša Čedomir Lukić donošenju prvog navednog zakona pristupilo se u cilju stvaranja boljeg poslovnog ambijenata, kao i pojednostavljenja i ubrzanja procedura vezanih za građenje, te privlačenja investicija u Kantonu Sarajevo.
Te procedure se tiču izdavanja urbanističkih saglasnosti, građevinske i upotrebne dozvole i drugih neophodnih akata. One će biti pojednostavljene, a rok i troškovi za izdavanje dozvola investitorima značajno skraćeni.
"Kad su u pitanju akti vezani za građenje, zakon predviđa da rokovi za njihovo izdavanje budu skraćeni na 15 dana. Uveden je i novi stručni akt - lokacijska informacija na upotrebnu dozvolu koja će biti osnov za ulazak u postupak izdavanja odobrenja za građenje", naveo je ministar Lukić.
Istakao je da je najznačajnija izmjena koju zakon predviđa uspostavljanje centra za pružanje usluga u okviru prostornog planiranja i građenja, u svim lokalnim zejednicama, u kojem će investitior ili zainteresirani podnosilac zahtjeva moći dobiti sve potrebne informacije za realizaciju investicije.
"Centar će funkcionisati po 'jednošalterskom principu' u okviru postojećih općinskih službi. Osim mogućnosti da se na tom mjestu podnese zahtjev za investiciju, centar će imati i operativnu ulogu koja će se odnositi na obezbjeđenje akata koji nisu upravni, a tiču se mišljenja javnih kantonalnh preduzeća i drugih preduzeća,a koje će se pribavljati po službenoj dužnosti. Propisani rok komunalnim preduzećima za izdavanje mišljenja će biti 10 dana", naveo je ministar Lukić.
Danas utvrđeni Nacrt zakona o upravljanju zajedničkim dijelovima zgrade predviđa usaglašavanje važećeg Zakona o održavanju zajedničkih dijelova zgrade i upravljanju zgradom sa Zakonom o stvarnim pravima, a razlog za njegovo donošenje je i potreba da se na drugačiji način regulišu prava i obaveze etažnih vlasnika i upravnika (dosadašnjeg upravitelja), kao i predstavnika etažnih vlasnika.
Predloženim rješenjima su se imale u vidu odredbe Zakona o stvarnim pravima u prelaznom periodu, dok etažni vlasnici svoje odnose ne urede u skladu sa odredbama Zakona o stvarnim pravima koje se odnose na etažno vlasništvo. Takođe su se novim rješenjima imala u vidu dosadašnja iskustva u praćenju ove oblasti, koja ukazuju na još uvijek nedovoljno razvijenu svijest i spoznaju etažnih vlasnika da su oni ti koji su u obavezi da vrše upravljanje i održavanje zajedničkih dijelova zgrade, te da regulišu svoje međusobne odnose posebnim ugovorom.