Kanton Sarajevo i Grad partneri su u regionalnom projektu "Održiva urbana mobilnost u zemljama jugoistočne Evrope II". Projekt je dio Otvorenog regionalnog fonda za jugoistočnu Evropu - energetska efikasnost, implementiranog od strane GIZ-a, u ime Njemačke vlade.
Kako bi dali vlastiti doprinos u definiranju ključnih problema, ciljeva i strateških pravaca razvoja urbane mobilnosti, Kanton i Grad danas su organizirali radionicu za više od 50 ključnih aktera iz vladinih institucija, nevladinog sektora, stručne javnosti i akademske zajednice.
Tom prilikom je prezentirano postojeće stanje kao i problematika koja će se rješavati Planom održive urbane mobilnosti.
Osnovni ciljevi Plana su podizanje kvaliteta života građana kroz smanjenje negativnih utjecaja saobraćaja na životnu sredinu, unapređenje saobraćajne mreže, poboljšanje usluga javnog gradskog prijevoza, uspostavljanje kvalitetnijih tačaka konekcije između različitih vidova saobraćaja, dostupnost i pristupačnost javnog saobraćaja za veći broj građana, kao i promovisanje nemotorizovanih vidova saobraćaja.
"Polovina aktivnosti izrade Plana održive urbane mobilnosti je završena. Nakon završetka analize trenutnog stanja i strateških pravaca razvoja predstoje možda i najvažniji koraci koji se ogledaju u utvrđivanju paketa mjera i pripremi akcionih planova, a koji bi nakon usvajanja ovoga dokumenta trebali biti implementirani", naveo je koordinator izrade Plana i stručni savjetnik za finansijsko-računovodstvene poslove u Ministarstvu saobraćaja KS Emir Hota.
Prof.dr. Osman Lindov kazao je da je analiza postojećeg stanja u sektoru saobraćaja, transporta i mobilnosti neophodna za cjelovit prikaz stanja u planovima održive urbane mobilnosti područja Sarajeva.
,,Jedan od ključnih ciljeva održivog Plana urbane mobilnosti je čistiji i sigurniji grad za sve koji se kreću u Sarajevu", istakao je.
Kako je navedeno, oko 50% građana i građanki Sarajeva koristi javni prijevoz uvijek ili vrlo često, a mnogo veći broj njih bi koristio usluge javnog prijevoza ukoliko bi bio sigurniji, a vozila javnog prijevoza veće kvalitete.
"Zanimljiva je i činjenica da više od polovine građana i građanki pješači uvijek ili vrlo često. Također, postoji veliki potencijal za povećanje broja ljudi koji bi pješačili ukoliko bi se povećao broj zelenih površina i trotoara, rezultati su istraživanja SEE Change Net-a i Ipsosa . Obje navedene činjenice su jasni signali građana Sarajeva prema donosiocima odluka", navela je Anna Loffing, urbanistica iz SEE Change Net-a.
Strateško usmjerenje Plana održive mobilnosti dolazi kao rezultat unakrsnog poređenja identifikovanih problema, postojećeg stanja i vizije Plana koja je formirana na osnovu stavova, mišljenja i pogleda građana na budućnost saobraćaja i mobilnosti na području Sarajeva.
"Identifikovanih osam strateških pravaca fokusiraju se na izgradnju sistema koji će omogućiti efektniju, pristupačniju, sigurniju i zdraviju mobilnost svim građanima, te dinamično i inovativno okruženje koje prioritizira nemotorizirano kretanje, čistije i efikasnije transportne modele i javni transport, sa težnjom ka ispunjavanju ciljeva održivog razvoja i zaštite okoliša, izjavio je stručnjak za energetski i održivi razvoj iz CEDES konzorcija Hamdija Mujezin.