Premijer Kantona Sarajevo Edin Forto, ministri privrede i finansija Adnan Delić i Davor Čičić, te direktori Zavoda za izgradnju i ZOI-ja ’84 Belma Barlov i Jasmin Mehić danas su održali sastanak s domaćim i stranim izvođačima radova na projektima koji se realiziraju na Bjelašnici.
“Radi se o ugovorima vrijednim više od 25 miliona KM koji su u toku, a jedan od ciljeva današnjeg susreta je da ukažemo na važnost kvalitetnog izvođenja radova, kako bi smo nastavili sa investicija i u narednim godinama i izbjegli situacije kao što je bilo sa četverosjedom, gdje je navodno izvođač u startu izjavio da instalacija neće raditi“, kazao je direktor Mehić.
Iznio je i detaljan pregled projekata koji su u toku. Govoreći o projektima osnježenja na Bjelašnici, objasnio je da je ugovor dobila kompanija „Technoalpine“, najveći svjetski proizvođač sistema za osnježenje i kompanija Supersnow, dugogodisnji partner Ski centra Bjelašnica.
“'Technoalpine' ce raditi projekt gornje zone, koji je ujedno i tehnički najzahtjevnija dionica. Očekujemo da se znanje najvećeg svjetskog izvođača prenese na projekte i da dobijemo sistem osnježenja po svjetskim standardima”, rekao je Mehić, koji je pomenuo i kompaniju “Supersnow”, koja ima kvalitetan sistem osnježenja i koja veoma puno ulaže u kvalitetnu podršku, brze servise i dostupnost.
Govoreći o trenutnom sistemu, on je naveo da je 2009. godine napravljen prvi kilometar sistema sa pet topova, a da je u periodu od 13 godina ukupno izgrađeno osam kilometara cjevovoda i 45 topova. Sistem osnježenja na Bjelašnici pokriva dvije staze i to je često razlog nezadovoljstva korisnika.
„Ukupna vrijednost novog projekta je 11 miliona maraka, sa više od 10 kilometara novog sistema osnježenja i 55 novih topova. Ovaj projekt realizovat će se kroz period od 18 mjeseci i bit će osnježenje na svim stazama, što je prva pretpostavka za širenje vertikalnog transporta“, naveo je Mehić.
Po pitanju vertikalnog transporta, objasnio je da su angažirane firme „Doppelmayr“ i “Bartholet” iz Švajcarske.
"Doppelmayr" je najveći svjetski proizvođač, sa preko 60 posto tržišnog učešća i kompanija koja je pomogla izgradnju trosjeda nakon rata. Nakon što su 2009. godine projektovali i djelomično proizveli žičaru za Bjelašnicu, projekt je otkazan u fazi proizvodnje, a uprava "Doppelmayr"-a je odlučila da se povuku sa tržišta BiH zbog nestabilnosti rada sa KJP ZOI'84. Projektom izgradnje žičare BX vraćeno je povjerenje u saradnju i nastavili su graditi ski lift K1.
"Švicarski "Bartholet" radi na projektu izmještanja četverosjeda na novu lokaciju i nadogradnje sistema automatske garaže, čime će biti unapređena usluga na šestosjedu“, naveo je Mehić.
Dodao je i da je završetkom ova dva projekta postojeći vertikalni transport obnovljen, kao i da su periodu od dvije godine uložili 10 miliona KM.
"U narednoj godini planiramo izgradnju jednog šestosjeda i gondole“, najavio je direktor Mehić.
Iznoseći izvještaj o projektima na Velikom polju na Igmanu, Mehić je objasnio da je potpisan i ugovor za izgradnju strelišta za biatlon i tehničke baze u vrijednosti većoj od milion maraka. U saradnji sa KJP “Sarajevo-šume” izgrađeno je šest kilometara šumskih staza za biatlon, koje će se u ljetnom periodu koristiti kao šetnice i biciklističke staze. Ovo je prva faza obnove Velikog Polja.
Kada su u pitanju mašine za uređenje staza, kupljene su dvije najbolje mašine na tržištu (Pistenbully 600) u vrijednosti od dva miliona maraka i u toku je nabavka treće mašine za Veliko Polje.
Govoreći o važnosti domaćih partnera, Mehić je naveo da su, pored sistema osnježenja i žičara, potpisani i ugovori za uređenje staza u vrijednosti od dva miliona KM, a domaći partneri su potpisali konzorcijalne ugovore i aktivno učestvuju u projektovanju i izgradnji svih instalacija.
„Kompanije 'MGBH', ’Grakop’, ’Orman’, 'PPG', ’Strukon’ i druge domaće kompanije aktivno učestvuju u izgradnji ski-centra Bjelašnica i zapošljavaju domaću radnu snagu. Investicijama u ski centar osigurali smo više od 10 miliona KM ugovora sa domaćim kompanijama”, dodao je.
Sumirajući investicije koje su ugovorene i one u toku, direktor Mehić je naveo da se 11 miliona KM ulaže u osnježenje, 10,1 milion u vertikalni transport, u Veliko Polje jedan milion, a u uređenje staza, mašine i ostale investicije pet miliona maraka.
Dodao je du su u ZOI-ju za manje od 18 mjeseci smanjili dugovanja za više od dva miliona maraka, i riješili više od tri miliona KM velikih sudskih sporova.
Smanjen je i broj radnih sporova i potpisani su sporazumi sa više od 70 uposlenika, te su u ovog godini isplatili 600.000 KM zaostalih plaća radnicima iz perioda 2015-2016. godine.
„Pred nama je još dug put da KJP ZOI izgradimo u jaku i stabilnu kompaniju, a Ski-centar Bjelašnicu u najveći turistički projekt Kantona Sarajevo“, zaključio je direktor Mehić.
Premijer i ministri dali su punu podršku realizaciji ovih značajnih aktivnosti. Premijer Forto je naglasio da će se narednih godina mnogo raditi na Bjelašnici i da je Vlada KS pouzdan partner.
“Bjelašnica je otvorena za biznis, s tim da ne težimo ostvarivanju profita, već postepenom i održivom razvoju turizma u korist građana”, naveo je premijer Forto.
Ministar Delić naglasio je da je Vlada u projekte ZOI-ja tokom dvije godine izdvojila oko 30 miliona KM. Dodao je da sredstva trebaju biti veća, te da se radi o projektima od kojih cjelokupno društvo ima koristi.
Ministar Čičić je naveo da se Vlada KS ne libi zaduženja za kapitalne projekte, te da su oni koji se realiziraju na Bjelašnici među prioritetima.
Direktorica Barlov kazala je da nadzorni inžinjeri daju sve od sebe kako bi se ispoštovali ugovoreni rokovi, te postovali strogi kriteriji kvalitete izgradnje.