Skip to main content
Please wait...

Ministarstvo za odgoj i obrazovanje KS: Predstavljen digitalni katalog primjera dobrih online praksi

azra.djozo (17, Sep 2021)

Ministrica za odgoj i obrazovanje Kantona Sarajevo Naida Hota-Muminović danas je, zajedno sa šeficom Odjeljenja za obrazovanje UNICEF-a u BiH Sanjom Kabil i predstavnicama nastavnika i odgajatelja Semirom Fočo i Amelom Hadžić, prisutnim predstavnicima medija predstavile digitalni katalog primjera dobrih online praksi.

Kako su objasnili, u pitanju je katalog koju su naši odgajatelji u predškolskim ustanovama i nastavnici u osnovnim i srednjim školama na području Kantona Sarajevo realizovali u prethodnom periodu, uz veliki trud i zalaganje da nastava bude što kvalitetnija uprkos svim problemima sa kojima su se susretali.

Ministarstvo za odgoj i obrazovanja KS je, u saradnji sa partnerom UNICEF-om, realiziralo projekt stručnog usavršavanja i osposobljavanja nastavnika i menadžmenata škola putem webinara za proces odvijanja online ili kombinovanog oblika nastave, kao i za podučavanje kroz odabir najprovjerenijih strategija i metoda učenja i podučavanja, te o primjeni digitalnih alata i platformi”, kazala je na početku svog obraćanja ministrica Hota-Muminović.

Dodala je i kako je glavni cilj tog projekta pružanje stručne podrške nastavnicima i stručnim saradnicima u obrazovnim ustanovama.

Rezultat svega su sigurno osnaženi nastavnicima, ali menadžmenti škola. Jedan od tih rezultata je i ovaj pionirski korak koji danas predstavljamo s posebnim zadovoljstvom – katalog digitalnih online sadržaja, koji će značiti puno u budućnosti, jer se radi o dobroj škrinji, dobroj sehari u koju će se pohranjivati izvrsni primjeri dobre prakse. To će biti naši zajednički resursi koje ćemo staviti na raspolaganje i drugim kantonima, ali i Distriktu Brčko i entitetu RS. Posebno bih se zahvalila svim odgajateljima i nastavnicima koji su se prijavili na naš javni poziv i dostavili nam svoje dobre primjere u čijoj izradi su koristili najsavremenije digitalne alate”, kazale je ministrica Hota-Muminović.

Ona se zahvalila predstavnicima UNICEF-a, uposlenicima Ministarstva, koji su vizionarski radili na ovom projektu.

Finalni proizvod svega ovoga treba biti jedna zajednička digitalna platforma. Čije će upravljanje doći u okrilje Instituta za razvoj preduniverzitetskog obrazovanja”, najavila je ministrica, te dodala kako predstoji još puno posla, te naglasila kako su ovi procesi krenuli nezaustavljivo, a sve s ciljem i namjerom standardizacije kvalitete obrazovanja u kojem će sva djeca u svakom dijelu KS imati isti kvalitet obrazovanja i odgoja.

Najavila je i kako će ovaj katalog biti objavljen u ponedjeljak na web stranici resornog ministarstva i tako biti jednostavno dostupan svima koji pokažu interesovanje za njegov sadržaj.

Sanja Kabil je zahvalila ministrici i ministarstvu na izvanrednoj saradnji.

Katalog ćete imati priliku pogledati vrlo brzo. Kao što je poznato, pandemija je preko noći promijenila živote svih nas, a utjecala je i na živote djece. UNICEF se bavi pitanjima prava djece općenito, ali i prava djece na obrazovanje i prava u obrazovanju. Naravno da im je to pravo bilo uskraćeno u situaciji kada nisu mogla fizički ići u školu i kada mnoga od njih nisu imala pristup digitalnim alatima. Odmah po izbijanju pandemije mi smo kontaktirali Ministarstvo, našeg dugogodišnjeg partnera, sa kojim se saradnja intenzivirala tokom pandemije”, rekla je Kabil.

Naglasila je i kako se zahvaljujući sjajnom timu stručnjaka vrlo brzo djelovalo na terenu, u smislu onoga šta je bilo potrebno kako bi djeca imala kontinuitet u učenju u online okruženju.

Mnoga djeca su imala razne izazove ali su naši nastavnici sjajno prilagodili tu praksu, razmišljali na koji način je bitno doći do onih ishoda učenja, odnosno šta je prioritet i kako postići te pedagoške ciljeve u nastavi. To je sve rezultiralo ovim katalogom ali i nastavkom naše saradnje”, istakla je Kabil.

Potcrtala je i kako je nastavnicima potrebno kontinuirano profesionalno usavršavanje u digitalnom okruženju, te najavila jedan regionalni projekt za smanjenje posljedica pandemije COVID-a na živote djece Zapadnog Balkana i Turske.

Projekt finansira EU - Glavna uprava za susjedsku politiku i pregovore o proširenju. On će trajati do decembra 2022. godine, a obuhvatat će komponente obrazovanja i zdravlja djece, dječiju zaštitu i ranu intervenciju. Što se tiče obrazovanja, planiramo da se unaprijedi kvalitet i kontinuitet obrazovanja za djecu, putem jačanja kompetencija nastavnika. Tu ćemo pružiti podršku unapređenju kvaliteta i efikasnosti digitalnog okruženja za učenje, izvršit ćemo određenu nabavku opreme u odnosu na standard koji se izrađuje za cijelu BiH, a pružit ćemo i podršku u izradi smjernica i politika za kombiniranje učenja”, najavila je Kabil.

Semira Fočo, nastavnica Engleskog jezika u OŠ Pofalići u svom obraćanju je rekla da biti nastavnik nije lako, pogotovo kada se “svijet zaustavi”, i sve ono na što smo svi navikli postane nemoguće.

I tada nastavnik uspije pronaći put do učenika. Online nastava nas je gurnula sa ivice jedne epohe u kojoj su metode podučavanja bile stare i preko 100 godina u epohu u koju su naši učenici već živjeli, u svijet virtualne stvarnosti. Učili smo sami, učili od učenika kako da ih podučavamo. I tako smo dobili ovaj katalog sa sjajnim praksama koji će sigurno biti od koristi u budućnosti našim kolegama”, istakla je nastavnica Fočo.

Naglasila je i kako su naša djeca rođena u drugom vremenu, kao i da ih svi mi moramo pratiti.

Pored učionice i žive riječi, ljudskih susreta potrebno je da naučimo i rukovati digitalnim alatima. Dragim kolegama želim da iskoriste ove naše online prakse na najbolji način”, poručila je Fočo.

U ime odgajatelja prisutnim predstavnicima medija obratila se i Amela Hadžić iz JU “Djeca Sarajeva”, te se u ime svojih kolegica Elme Šejtanić i Aide Ahmetović zahvalila svima koji su radili na ovom katalogu, a čije su aktivnosti i dobre prakse njegov sastavni dio.

Želim kažem da je ovo prvi put da su predškolske ustanove uključene u jedan ovakav projekt, zbog čega upućujemo jedno veliko hvala Ministarstvu odgoja i obrazovanja KS. Novi način rada u pandemijsko vrijeme bio je pun izazova, nedoumica, pitanja, ali smo svi mi uspjeli vrlo brzo da mu se prilagodimo i iskoristimo sve postojeće resurse na najbolji mogući način”, kazala je odgajateljica Hadžić.

Podsjetila je i kako je taj period za sve nas, pa samim ti i za njih bio veoma težak.

I baš tada značajan broj odgajatelja se odlučio da snima svoje aktivnosti koje su provodili po kućama, ali i vrtićima, da bih potom te snimke slali roditeljima putem viber grupa, FB-grupa i dostupnih online platformi.

Zadaci koji su proizilazili iz naših aktivnosti bili su osmišljeni na taj način da se za njihovu realizaciju koriste materijali i sredstva koji smo tada svi imali kod svojih kuća. Tako smo pokušali održati kontinuitet naših aktivnosti i vrijeme koje su djeca provodila kod kuće kvalitetnije im ispuniti. Animirali smo i djecu i roditelje, bez čijeg učešća bi sve ovo bilo nezamislivo”, objasnila je Hadžić.

Naglasila je i kako očekuje da će ovaj katalog biti od velike pomoći svima u njihovom radu i da će biti podstrek za daljnje unapređenje odgojno-obrazovne prakse.

Nakon ove press konferencije učesnicima ovog projekta su dodijeljene zahvalnice za doprinos nastanku digitalnog kataloga primjera dobre prakse.