Skip to main content
Please wait...

Kanton Sarajevo i Ministarstvo za odgoj i obrazovanje prvi put predstavili strateški dokument "U susret SAFER učenju"

azra.djozo (26, Dec 2023)

Prvo predstavljanje strateškog dokumenta pod nazivom „U susret SAFER učenju“ održano je danas. Glavni cilj predstavljanja ovog dokumenta je upoznati širu javnost da Kanton Sarajevo i Ministarstvo za odgoj i obrazovanje, u vrijednosnom smislu, nastoje kreirati okvir unutar kojeg će reformisati i uspostavljati obrazovni sistem baziran na održivosti, svjesnosti, pismenosti o budućnostima, etici i otpornosti. 

Strateški dokument „U susret SAFER učenju“ obuhvata sve prethodno spomenute elemente i za cilj ima uspostavljanje obrazovnog sistema koji ne samo da njeguje već i zagovara razvoj prosperitetnih i odgovornih građana i zajednica.

„Ovaj dokument predstavlja važan korak ka oblikovanju budućnosti obrazovanja u Kantonu Sarajevo, a samim tim i društva, stvarajući temelje za inovativno i održivo učenje koje će oblikovati liderstvo i odgovornost među budućim generacijama. Radujemo se implementaciji novih ideja u naš obrazovni sistem kako bismo osigurali kvalitetno obrazovanje za sve naše učenike“, poručila je resorna ministrica Naida Hota-Muminović u svom uvodnom obraćanju.

Predstavljanje je upriličeno kroz panel u kojem su učestvovali prof.dr. Dženana Husremović, prorektorica za nastavu i studentska pitanja, prof.dr. Dušanka Bošković, prorektorica za kvalitet, direktorica Osnovne škole „Vrhbosna“ Erzumana Fukelj i prof.dr. Mirza Sarajkić.

“U Kantonu Sarajevo mi smo pokazali skupštinsko opredjeljenje, i po prvi put imamo ministricu za odgoj i obrazovanje. Dakle, u samom nazivu Ministarstva nije izostavljen odgoj kao važan proces u formiranju zdravih ličnosti. Mi smo se opredijelili i pokazujemo koliko nam je važan odgoj i obrazovanje. Kao zakondavna vlast u prethodne tri godine izmijenili smo oko 80 propisa i donijeli nove, to je političko opredjeljenje da li želimo da popravljamo stanje u društvu ili ostanemo u stanju koje smo zatekli. Kada je u pitanju odgoj i obrazovanje, mi zaista imamo suštinsko opredjeljenje da ga unapređujemo i da izdavajamo novčana sredstva, a to naše opredjeljnje možete da vidite kroz budžetski broj stavki i ukupna izdvajanja, ja bih rekao investiranja u odgoj i obrazovanje. Mi ne koristimo floskule, već ulažemo stvarne napore. Pokušajte da gradite četiri osobine kod vaših učenika, prva od njih je integritet, zatim druga osobina jako važna je da ih učite da bogate svoje znanje vještinama, zatim hrabrost i istrajnost, jer bez ove četiri osobine teško je graditi pozitivne promjene u društvu”, naglasio je ovim povodom predsjedavajući Skupštine KS Elvedin Okerić.

Kako je kazala prof.dr. Bošković, SAFER okvir za obrazovne politike vraća dimenziju odgoja u obrazovni proces.

"Vrijednosti SAFER učenja su održivost, svjesnost, pismenost o budućnosti, etika i otpornost. U vrijeme digitalne transformacije društva i dominacije društvenih mreža, posebno bih izdvojila značaj komponenti ‘Svjesnost’ i ‘Otpornost’ kojima se želi potaknuti kritičko razmišljanje i briga za mentalno zdravlje učenika. Obrazovanje treba osnažiti svakog pojedinca, jer samo tako se stvaraju pretpostavke za stabilno i napredno društvo“, istakla je prof.dr. Bošković.

U svom obraćanju direktorica Fukelj je kazala kako tradicionalnim pristupom u obrazovanju nije moguće odgovoriti na potrebe učenika u sadašnjem vremenu, koje se neprestano mijenja. 

"SAFER obrazovni program zahtijeva promjenu pristupa obrazovanju od strane obrazovnih vlasti i društvene zajednice, te promjenu pristupa - metodologija u samom procesu obrazovanja. Ovim programom se transformiše uloga škole i uloga učenika prilagođavajući proces vremenu u kojem živimo i pripremajući za vrijeme koje dolazi“, rekla je direktorica Fukelj.

Prof.dr. Sarajkić je potcrtao da živimo u vremenima radiklanih, mnogostrukih i sveobuhvatnim promjena.

"Stari svijet umire, a novi se tek pomalja i njegove konture nisu još uvijek potpuno jasne. U tom kontekstu, nužne su alternative za ustaljena i već viđenja rješenja u širokom društvenom spektru, a posebno u obrazovanju kao središta našeg življenja i identiteta. Od presudne važnosti je naš odnos prema budućnosti koja nas očekuju. To podrazumijeva spoznajnu i obrazovnu promjenu paradigme i pravca djelovanja, te između ostalog, okretanje multidisciplinarnom polju studija budućnosti. Upravo u ključu proaktivnog i pluralnog promišljanja o budućnosti nastala je studija SAFER koja predstavlja okvirni set politika za reformu i transformaciju obrazovanja u Kantonu Sarajevo, uzimajući u obzir nove potrebe učenika i zajednice u 21. vijeku. Smatram da SAFER nije samo prolazni slogan, nego važna polazna tačka u (re)orijentaciji obrazovanja na našim prostorima, te svakako rezultat zajedničkih napora u prevazilaženju rješenja koja više nisu adekvatna za rješavanje višestrukih izazova s kojima se suočavamo kao društvo i kao nastavnici. Holistički pristup koji koristi ključne elemente SAFER politika može osnažiti učenike i nastavnike da postanu pokretači pozitivnih promjena, sposobni da zamisle i izgrade održiviju, pravedniju, mudriju i otporniju budućnost u Kantonu Sarajevo i Bosni i Hercegovini“, obrazložio je prof.dr. Sarajkić.

Prvom predstavljanju su, pored predsjedavajućeg Okerića, prisustvovali i dopredsjedavajući SKS Vibor Handžić, skupštinska zastupnica Vildana Bešlija, zastupnik u SKS Elvis Vrelo, direktorica Instituta za preduniverzitetsko obrazovanje Senada Salihović, direktori škola, partneri i zaposlenici Ministarstva i Instituta.

Ministrica Hota - Muminović je, ovom prilikom, uručila i zahvalnicu Azemu Mulaliću, predsjedniku Fondacije Mulalić, koja je pomogla da dokument obrazovnih politika ugleda svjetlo dana.