Skip to main content
Please wait...

„Indeksom inkluzivnosti“ do razvoja škola u Kantonu Sarajevo

azra.djozo (27, Aug 2015)

U organizaciji Misije OSCE-a u Bosni i Hercegovini, a uz podršku Ministarstva za obrazovanje, nauku i mlade Kantona Sarajevo danas je u Osnovnoj školi “Skender Kulenović” na Dobrinji održan treći trening za direktore osnovnih i srednjih škola sa područja Kantona Sarajevo na temu realizacije i provedbe Projekta “Indeks inkluzivnosti” koji za cilj ima izmjenu postojećih planova i programa te poticaj razvoja obrazovno-odgojnih ustanova uopšte.

 „Predlažem vam da u trenažni proces uključite svoje najbolje kadrove i obučite ih za IFI-trenere, odnosno koordinatore indeksa inkluzivnosti, jer će nam to svima zajedno u budućnosti mnogo značiti, posebno kada intenzivnije krenemo u reformu obrazovanja u KS“, istakao je ministar za obrazovanje, nauku i mlade KS Elvir Kazazović na početku današnjeg treninga te naglasio da resorno ministarstvo upotpunosti podržava realizaciju ovog projekta, jer će uvođenje ove metodologije značajno doprinijeti razvoju škola.

Prema riječima stručne savjetnice za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje i IFI - trenera Nihade Čolić, „Indeks inkluzivnosti“ je sredstvo podrške razvoju škole i dokument koji će biti smjernica u njihovom razvoju.

„Činjenica je da su trenutni planovi i programi naših škola preobimni i da se oni moraju mijenjati u skladu sa obrazovnim standardima Evropske Unije, kojoj i naša zemlja teži“, objasnila je Čolić. Dodala je da ovaj trening traje 15 dana, i to tri dana za direktore i 12 dana za koordinatore indeksa inkluzivnosti te najavila da bi kompletni trenažni proces trebao biti okončan do polovine oktobra.

Inače, Inkluzivni proces podrazumijeva pet faza, od kojih će se u prvoj krenuti sa primjenom indeksa, zatim u drugoj će se sačiniti procjena postojećeg stanja u školi, u trećoj će se kreirati inkluzivni plan razvoja škole, u četvrtoj će se krenuti sa njegovim provođenjem, dok će se u petoj fazi ovaj proces pratiti i vršit će se stalne procjene rada sa indeksom.

Kako je istaknuto na današnjem treningu, aktuelni planovi i programi će biti na snazi i ove školske godine, s tim da će se krenuti sa njihovih aneksiranim dijelovima kojim će se uvoditi ove nove metodologije, a očekuje se da će potpuno novi školski razvojni planovi i programi krenuti u primjenu u školskoj 2016/2017. godini.

Prisutni direktori su se složili da je neophodno pristupiti izmjeni postojećih planova i programa i da oni imaju dosta nedostataka koji se moraju ispraviti.