Skip to main content
Please wait...

Transformacija koncepta školske užine kroz promjenu prostora ka školskim restoranima

azra.djozo (8, May 2024)

Ove godine Ministarstvo za odgoj i obrazovanje Kantona Sarajevo nastavlja s projektima preuređenje prostora ka konceptu školskih restorana, gdje će se moći posluživati zdravi, izbalansirani i održivi školski obroci.

Danas su predsjedavajući Skupštine Kantona Sarajevo Elvedin Okerić, zastupnice u Skupštini Kantona Sarajevo Mersiha Mehmedagić i Elza Gaković, te ministrica za odgoj i obrazovanje Naida Hota-Muminović prisustvovali predstavljanju idejnih rješenja  preuređenja prostora.

Prezentacija je upriličena na Arhitektonskom fakultetu Univerziteta u Sarajevu. Na sastanku su profesori i asistenati Arhitektonskog fakulteta, predstavili rješenja kojim će već postojeći prostori biti transformisani u školske trpezarije minimalne površine 50 metara kvadratnih. Tim putem, nove školske trpezarije postat će polivalentni, multifunkcionalni prostori u 10 osnovnih škola na području Kantona Sarajevo, s ciljem osiguravanja ishrane za što više učenika i proširenja uloge društvenog prostora u učenju i cjelodnevnom radu,  osavremenjivanja prostornih sklopova kuhinja, te energetske efikasnosti škola. 

Ministrica Hota-Muminović zahvalila se svim učesnicima koji daju svoj doprinos pri realizaciji projekta, naglasivši važnost sinergije koja vodi ka boljem ambijentu za učenike.

“Znamo da ambijent odgaja, kreira vrijednosti, mijenja podučavanje ali i funkcije škole. Sigurni smo da kao društvo moramo proći kroz urbanu regeneraciju, u pogledu naših unutrašnjih i vanjskih prostora, sve na principima održivosti. Žao mi je što smo propustili mnogo dobrih prilika u proteklih 25 godina nakon agresije da to uradimo mnogo smislenije i adekvatnije. Sada želimo da napravimo dobre kontakte sa samom estetikom prostora i sa njegovom funkcionalnošću. To dvoje je jednako važno, jer riječ je o dugoročnim investicijama koje su izložene pogledima i životima jako velikog broja djece i to u formativnom periodu, kada oni formiraju svoje ukuse, a iz tih ukusa formira se njihov cjelokupan stil života”, izjavila je resorna ministrica.        

Predsjedavajući Okerić, izrazio je zadovoljstvo zbog aktivne saradnje domaćih institucija u radu na poboljšanju obrazovnog sistema.

“Prije svega, želim izraziti zadovoljstvo što Ministarstvo za odgoj i obrazovanje aktivno sarađuje sa Arhitektonskim fakultetom Univerziteta u Sarajevu na unapređenju odgojno-obrazovnih procesa. Kada su u pitanju politike, one se najbolje oslikavaju kroz budžete. Naša opredijeljenost da popravljamo društvo u različitim segmentima jasno se očituje kroz izdvojena budžetska sredstva za odgoj i obrazovanje. Zaista smo se uvjerili da je moguće popravljati stanje u našem društvu i samim tim imamo dodatnu, još veću obavezu i odgovornost da investiramo. Sigurni smo da će se svaka uložena marka u obrazovanje mnogostruko vratiti”, izjavio je predsjedavajući Okerić.

Dekan Arhitektonskog fakulteta Univerziteta u Sarajevu, prof.dr. Erdin Salihović skrenuo je pažnju da savremene paradigme učenja podrazumijevaju promjene u prostornim karakteristikama školskog okruženja.

“Ovaj projekt je platforma za široko postavljenu saradnju i izvanredan pokazni poligon za mogućnosti interdisciplinarne i intersektorske saradnje na opću dobrobit našeg društva. Prvi cilj naučnoistraživačkog projekta 'Bolje škole', a koji se realizuje u saradnji Arhitektonskog fakulteta s Ministarstvom za odgoj i obrazovanje i Ministarstvom za nauku, visoko obrazovanje i mlade, jeste da se napravi ekstenzivna baza podataka. Drugi cilj je da se identificiraju prostori u školama na kojima je potrebno dalje raditi, dok bi po meni treći cilj bio da Arhitektonski fakultet, kao dobra adresa, obiđe škole i identificira prostore na kojima treba raditi, te u konačnici da ponudi rješenje”, izjavio je dekan Salihović.

Prezentaciji koju je ispred stručnog tima Arhitektonskog fakulteta predstavila doc.dr. Senaida Halilović-Terzić, prisustvovali su direktori deset sarajevskih osnovnih škola. U narednom periodu, u svakoj od škola, biće izvršeni radovi na unutrašnjem uređenju prostora, uz nabavku neophodne opreme. Cilj stručnog tima je postići jednoobraznost u svih deset osnovnih škola, te stvoriti multifunkcionalne prostore koji će se moći koristiti i za druge nastavne i vannastavne aktivnosti. Ministarstvo za odgoj i obrazovanje Kantona Sarajevo za ovaj projekt izdvojilo je million konvertibilnih maraka.

Škole koje su dijelom ovog projekta u ovoj godini su: OŠ „Edhem Mulabdić“, OŠ „Hasan Kikić“, OŠ „Grbavica II“, OŠ „Mehmedalija Mak Dizdar“, OŠ „Osman Nakaš“, OŠ „Alija Nametak“, OŠ „Osman Nuri Hadžić“, Prva osnovna škola – Ilidža, Druga osnovna škola – Ilidža, OŠ „Stari Ilijaš“. Projekt će biti nastavljen i u naredne tri godine u kojem roku Ministarstvo za odgoj i obrazovanje očekuje da će sve škole imati ovakve prostore.